Leisure.

Ik heb erg uitgekeken naar het blok Leisure. Het is toch iets waar ik dagelijks mee te maken heb. Ik heb anderhalf jaar gewerkt en in die tijd heb ik veel genoten van de vrije tijd die ik had. Bij vrije tijd denk ik standaard aan leuke dingen doen. Ik denk aan hobby´s, ik denk aan vakantie en ik denk aan mijn sociale leven. Maar in dit blok heb ik wederom weer een andere kijk op vrije tijd gekregen, want wat is vrije tijd nu eigenlijk?  Er is zelfs een formule ontwikkeld om uit te rekenen hoeveel vrije tijd ik over houdt naast al mijn andere taken. En zo heb je twee definities van vrije tijd. De één staat voor de vrije tijd die je dus over houdt naast al je andere taken en de andere is eigenlijk heel simpel. Wat voor mij voelt als vrije tijd is ook vrije tijd. Persoonlijk vind ik dit een betere beredenering van het begrip vrije tijd. Ik kan pas vrij zijn wanneer ik dit ook daadwerkelijk beleef.

En beleven, dat is ook nog een vak apart. Bij een belevenis denk ik eigenlijk meteen aan Disney World Parijs. Maar ook hier heb ik meerdere nieuwe dingen over mogen leren. Ik heb oprecht genoten van de lessen van Roy Grünewald. Hij is een inspirerende en interessante man. Hij brengt zijn lesstof op een manier die mij bij blijft. Hoe doet hij dat dan? De beste man doet aan ‘Storytelling’ en dit komt overal terug in zijn colleges. Hier vertel ik verder in het verslag meer over. Verder heb ik kennis mogen maken met Linda Hoffman die de lessen marketing gaf. Eerlijk is eerlijk, ik heb het er maar moeilijk mee gehad. De lessen waren standaard 2 uur en de manier van lesgeven is ook niet aan mij besteedt. Het is veel theorie en ik werd ook niet geprikkeld door de manier van lesgeven van Linda. Tikkeltje saai en weinig controle over de klas. Dit maakte de lessen niet interessant en verloor ik mijn concentratie voor de desbetreffende les. Ik heb hiervoor naderhand veel thuis werk moeten doen. Veel nalezen en het op mijn eigen manier interessant maken.

Dit blok heb ik ook veel nieuwe begrippen geleerd, 1 daarvan is de Pecha Kucha. Pecha Kucha houdt in dat je een presentatie geeft met beelden en dat er maar weinig woorden voor nodig zijn om deze te bespreken. Het beeld doet dus als het ware het woord. Ik heb het altijd fijn gevonden om met beelden te werken, want beelden zeggen vaak meer dan woorden, dus voor mij was dit een mooi voorbeeld van hoe het ook kan met een presentatie.

Afbeelding

About loesdepoes

No I dont need a boyfriend really. Im totally oké with my cat..

Leave a Reply

