Lifestyle week!

Survival Rofra

Afgelopen maandag zijn we naar Valkenswaard geweest. We hebben daar gesurvivald. Mijn groep begon bij de verschillende opblaaskussen en andere spellen.
Het zag er in eerste instantie heel makkelijk en simpel uit maar dit viel uiteindelijk nog best wel tegen. Wij begonnen bij het ‘brandweer’ luchtkussen. Hier moest je opklimmen
en aan het eind er vanaf springen. Alsof je dus uit een brandend gebouw uit een raam in een net moest springen. Ik vond het doodeng.Het is voor mezelf weer gebleken dat ik niet een klein beetje last heb van hoogte vrees maar best wel veel. Uiteindelijk heb ik het wel gedaan, 1 keer maar, maar toch. Daarna hebben we de rest van de spellen gedaan die niet erg eng waren maar wel erg leuk. En die die band en veiligheid met je groep een stuk versterkte want je moest alles samen doen om het spel te laten werken. Ik kon het gelukkig ook erg goed vinden met mijn groep dat was fijn. Na al de spellen hebben we lekker geuncht met een kop soep en stokbrood en hebben we weer genoeg energie verzameld om door te gaan naar de volgende challenge.

Hierna begon voor mij het durven pas echt want toen gingen we naar het echte survivalterrein. Compleet met tokkelbaan en ondergrondse kleine grotten. Onze eerste opdracht was de tokkelbaan. Ik heb vrij lang bovenaan gestaan omdat ik er simpelweg niet vanaf durfde te springen. Toen het eenmaal zo ver was heb ik mezelf zo krampachtig aan de hand vaten opgetrokken dat ik niet eens een veiligheidsharnas nodig had gehad. Maar ik heb het wel gedaan en daar ben ik trots op. Zowat een hartstilstand gecreëerd maar wel gedaan. Abseilen en de reis over het net een baan in de lucht heb ik niet gedaan. Ik durfde echt niet. Ben halverwege in het net blijven zitten omdat ik zo ontzettend bang was. Ik wilde het dus wel proberen maar kon me er helaas niet toe zetten. Gelukkig ben ik wel de grot ingegaan, dit vond ik fantastisch! Ja, het was klein en donker maar ik vond het hilarisch. Een piepkleine grot met 10 gillende meiden, het werkte op mijn lachspieren! Ik heb niet alles gedaan maar daar heb ik geen spijt van. De tokkelbaan afgaan was voor mij al een groot onderdeel van het overwinnen van mijn angsten dus uiteindelijk was het zeker geen teleurstelling maar een leuke dag waar ik nieuwe ervaringen heb opgedaan en nieuwe mensen heb leren kennen.

Amsterdam

woensdag moesten ik en mijn nieuwe groep, waarvan ik bijna niemand kende, in Amsterdam zijn. Ik was 45 minuten te vroeg dus heb van tevoren in mijn eentje al een rondje Amsterdam zijn. Daarna was het nog niet duidelijk voor iedereen waar we moesten zijn dus uiteindelijk heb ik een uur lang alleen niets gedaan. Toen we elkaar hadden gevonden was het gelukkig wel erg leuk. We zijn door heel Amsterdam gelopen en hebben met de groep leuke en spannende opdrachten bedacht. Toen we de opdrachten tour voor de andere groep in elkaar hadden gezet we via de cockpit verschillende opdrachten binnen die we zelf moesten uitvoeren. Zo hebben we geld verdient door kusjes voor €0,50 te verkopen en hebben we gedanst op de dam. Daarnaast heb ik gefungeerd als paspop in de etalage en heb ik mensen geïnterviewd naar hun QOL.
Het was een erg leuke dag maar ik vond het helaas niet erg spannend of gedurfd. En als ik dan nog eerlijker ben had ik tien keer liever in Parijs gezeten, jaloers kreng dat ik ben. Niks aan te doen. Ik hoop in ieder geval dat de groep die morgen in amsterdam zijn genieten van onze opdrachten en ze ervaren als echte durf opdrachten.

Dordrecht.

De groep die de opdrachten hebben gemaakt zijn er creatief geweest en hebben erg goed ingespeeld op trends en onderwerpen die we op school behandelen.
We zijn begonnen bij de occupy in dordrecht en daar hebben we een oplader, tampon en paracetamol geruild voor een shirt van de occupy beweging in Dordrecht. Daarna zijn we naar de grootse kinderboerderij in europa geweest en hebben daar de opdracht gekregen om een hok uit te mesten. We mochten klompen aan en hebben daar als echte boerinnen het hok uitgemest. Daarna mochten we nog op een koe rijden. Dit heb ik niet gedaan omdat ik vroeg al vaak zat op een koe heb gereden. Ik kom uit een echt boerendorp dus dit was ook niet echt een uitdaging. Vervolgens hebben we vanaf het hoogste punt in Dordrecht een foto gemaakt en daarna zijn we ons gaan opwarmen aan een kop thee en een lekker broodje. Ter afsluiting hebben we gratig knuffels weggegeven. Dit was erg leuk omdat iedereen daar erg enthousiast op reageerde.
Het was een leuke dag maar het was wederom niet erg uitdagend en dat heb ik gemist deze dagen. Helaas..

Volgende keer misschien per persoon een soort vragenlijst houden wat voor de diegene  een durf challenge is. Want een dansje doen op de dam is voor mij geen uitdaging.

About loesdepoes

No I dont need a boyfriend really. Im totally oké with my cat..

Leave a Reply

