Living.

Living. Als ik aan living denk, denk ik automatisch aan woon en inrichting en dus gelijk aan architectuur. Ik ben er zelf niet heel erg bekend mee. Ik ken wel enkele designers en bekende architecten maar dan blijf je toch een beetje in het Jan des Bouvries rijtje hangen. Ik had dus weinig verstand voor de voorgeschiedenis van interieur. En de daarbij aansluitende kunstenaars. Hier is gelukkig verandering in gebracht door de Living lessen van Heleen.

Wat vooral nu heel erg aan de orde is in de living branche is de term en trend duurzaamheid. Hele steden worden opnieuw duurzaam gebouwd zodat we met zijn allen nog even een tijdje kunnen wonen op de aarde. Ik ga hier verder op in wanneer ik mijn visie op duurzaamheid beschrijf.

Tijdens het living blok heb ik geleerd dat inrichting een gevoel is. Een weergave van wie jij bent. Mijn huis straalt vooral het waterloopleinvirus uit. Dit is een term die in de jaren 70 werd gebruikt. Men ging massaal de straten op om 2 hands spullen te zoeken en die hun eigen te maken. Dit ook om de maatschappij te laten zien dat zij geen dure spullen nodig hadden om zich fijn te voelen. Ik koop graag tweedehands omdat er vaak een verhaal achter zit. De spullen zijn geleefd, hebben al ergens anders gestaan. En tegelijkertijd zijn ze ook weer uniek omdat ze meestal niet meer in de winkels zijn te vinden. Als dit een reflectie is van mijn persoonlijkheid is houdt dit in dat ik graag uniek wil zijn en dat aan mensen wil laten zien. Ik wil een verhaal vertellen. Ik houd ook heel veel van unieke designerspullen maar dat valt op het moment nogal buiten mijn budget dus dat is wellicht iets voor later. Ergens kan ik dit ook koppelen aan de competentie Signaleren. Ik houd mijn ogen open en zoek naar unieke spullen die mijn eigen leven weer iets interessanter kunnen maken.

Ik heb het blok living als positief ervaren. Dit komt vooral omdat ik er in de praktijk heel erg veel mee bezig ben geweest (zie projectgroep). Een aantal van mijn projectleden hebben een vooropleiding interieur gevolgd en ik heb daar veel van opgestoken. Door veel met elkaar te praten onthoud je indirect weer heel veel en kan je dit in het vervolg ook toepassen.

Afbeelding

About loesdepoes

No I dont need a boyfriend really. Im totally oké with my cat..

Leave a Reply

