Food.

Ik ben de sector food volledig blanco ingegaan. Ik wist niet precies wat ik moest verwachten. Zowel van de lesstof als van het beroepsproduct. Voeding speelt in mijn leven een belangrijke rol. Ik ben inmiddels 23 en ben er steeds meer mee bezig.  In het verleden heb ik nogal wat verkeerde keuzes gemaakt op het gebied van voeding. Ik werd gecast als model en moest op 17 jarige leeftijd in ‘shape’ komen. Zonder hulp van het bureau.

Ik begon obsessief te letten op de calorieën die in de producten zaten en ontwikkelde zo op jonge leeftijd een rare verhouding met voeding. Doordat ik mijzelf verbood om te eten kreeg ik verschrikkelijke honger en begon uit het niets heel veel te eten. Zo veel te eten dat ik op een gegeven moment 10 kilo ben aangekomen. Mijn mooie lijntje was weg, mijn modellencariere was weg en mijn normale eetpatroon was verdwenen. Op een gegeven moment heb ik ervoor gekozen om het roer om te gooien. Ik wilde mijn zin in eten weer terug vinden en ook de drang naar mijn oude figuur viel niet te onderdrukken. Ik ben 3 keer in de week gaan sporten en ben gezond gaan eten. Ook dit was misschien een beetje te veel van het goede want ik lette nog steeds veel op de labels op producten.

Momenteel eet ik gezond. Het kan beter maar ik heb een regelmatig eetpatroon ontwikkeld en kan, gelukkig, net als vroeger weer alles eten wat ik wil. Door de sector food ben ik me des te meer gaan beseffen hoe de groot de voedingsmiddelen industrie is en wat deze allemaal betekend voor onze samenleving. Ik heb me dan ook voorgenomen om nog net iets meer voor biologisch eten te kiezen en dat de befaamde plofkip mijn pan niet meer inkomt. Samen moeten we ons bezig houden met de natuur en op deze manier draag ik graag, beetje bij beetje, een steentje bij.

Afbeelding

About loesdepoes

No I dont need a boyfriend really. Im totally oké with my cat..

Leave a Reply

