Human Movement.

We naderen het einde van het eerste jaar en dat is spannend, zeer spannend. Ga ik mijn P halen zoals ik het in mijn hoofd had in begin van het jaar? Ga ik überhaupt over naar het volgende jaar? Het is druk geweest de afgelopen maand. Ik heb moeten bikkelen de afgelopen maand. En is het het allemaal waard geweest? Ik denk het wel. Dit stuk schrijvend heb ik nog een aantal belangrijke dingen te gaan. Ik heb nog twee tentamens en een assessment voor de boeg en dat allemaal binnen nu en 2 weken. Dat is beangstigend maar leuk ‘at the same time.’

Want dit is wat ik wilde, ik wilde weer gaan studeren en aan mezelf en iedereen om mij heen bewijzen dat ik dit kon. En tot nu toe heb ik dat bewezen voor mijzelf. Ik heb in het 1e jaar steeds alles gehaald en heb twee keer een A-advies binnen gehengeld. En daar ben ik trots op. Het laatste leerarrangement was dus spannend maar ook weer erg interessant. Ik heb dit leerarrangement onwijs genoten van de praktijklessen van Human Movement gegeven door Henri. Ik heb vroeger lang geturnd en heb ook gevoetbald van mijn 9e tot mijn 18e waarvan 2 jaar bij de KNVB voor meisjes onder de 16. Ik was een sportmeisje en eigenlijk ben ik dat nog steeds. Ik was het alleen een beetje vergeten.

Totdat ik dus weer deelnam aan de lessen van Henri. Het waren geen intensieve sportlessen maar wel onderdelen die me eraan deden herinneren dat ik goed ben in sport. Ik ben lang, snel en lenig en voor veel sporten is dat een ideale combinatie. Dat is niet om op te scheppen, totaal niet zelfs. In mijn geval is dat gewoon waar. En ik geniet ervan, ik geniet van sporten en het feit dat ik dat was vergeten is niet best.

De eerste theorie les heeft me zelfs zo doen nadenken over mijn eigen lichaam en leven dat ik, eindelijk (!!), de keuze heb gemaakt om te stoppen met roken. De manier waarop de docent ons wees hoe met zijn allen ons lichaam aan het vernietigen zijn deed mijn ogen openen.
Ik wil gezond zijn en ik ben veel te ijdel om over een paar rond te lopen met een miljoen rokers rimpels. Is niks voor mij.

Naast de lessen heb ik uiteraard ook weer deelgenomen aan een project. Dit keer heb ik een project afgerond voor Biofit. Biofit is een online Lifestyle Coach die je helpt met je voeding, sport en beweging. De bedoeling van het project was om de groep Levensgenieters van het Julius model te motiveren om zich aan te melden bij Biofit. En dit moest worden bereikt door middel van een concept versterking. Het is verschrikkelijk snel gegaan dit project. Het lijkt alsof we er maar een paar dagen aan hebben kunnen werken, zo snel is het gegaan. We hebben het moeilijk gehad, dat wel. Het was en is zo ontzettend druk aan het eind van het jaar. En je wilt je focus al snel leggen op andere belangrijke dingen zoals je assessment en je tentamens en dat gaat dan ten koste van het project. Gelukkig zijn we erin geslaagd het op tijd af te ronden en is het wachten op het eindresultaat.. Gaan we voor de P of wordt het een nee..?

Afbeelding

About loesdepoes

No I dont need a boyfriend really. Im totally oké with my cat..

Leave a Reply

